مهاجر

مهاجر

دلنوشه
مهاجر

مهاجر

دلنوشه

حرمت نفس


➕حرمت نفس : خوددوستی ، خود پذیری با وجود همه کمی و کاستی ها ، خود و دیگران را کالا و وسیله ندانستن ، اصل و اساس انسان بودن و برابری !


➖داشتن حرمت نفس یعنی وقتی لباسی میخواهم بخرم ، اون چیزی باشه که خودم دوست دارم نه دیگران ، اگه نیاز به عمل زیبایی دارم ، در جهت بهتر کردن خودم باشه ، نه نگاه و توجه بیشتر دیگران ...


➖اگر مهمانی میرم و کسی بهم توجه نکرد یا اونجور که میخواستم باهام برخورد نکردن حالم بد نشه و ساعت ها بعدش نخوام با فکر و ناراحتی تو ذهنم بگذرونم ...


➖یعنی اگه عکسی میگیرم و در فضای مجازی قرار میدم ، واسم مهم نباشه چقدر لایک و کامنت و تعریف و تمجید ازم میکنن ، به دنبال تعداد فالور ، محتاج نگاه و توجه دیگران باشم ،  حرف و نظر دیگران من رو بهم نریزه . اگر در رابطه ی بد و غلطی قرار دارم و امکان جدا شدن هست ، اینکارو انجام بدم و ...


➖داشتن حرمت نفس اون چیزی که خودم فکر میکنم درست ، خوب ، مناسب هست البته مطابق با ( علم ، واقعیت ، عقل ، اخلاق ) رو انجام بدم ، نه اون چیزی که دیگران فکر می کنند !